Novinky
Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě
E-shopy také díky krizi způsobené koronavirem posilují jak v České republice, tak i v celé Evropě. Nakupování on-line objevuje řada nových zákazníků, jen v Itálii přibylo internetovým obchodů 2 miliony nakupujících. Řada odvětví zaznamenala nárůst v řádech desítek až stovek procent, naopak přibližně pětina obchodníků na internetu zaznamenala pokles prodejů. Nejvíce zasažena je v tomto směru móda. Ukazují to informace, které získala Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
„Situace v oblasti prodeje zboží na internetu je ve většině států Evropy velmi podobná. Jako celek e-commerce výrazně roste, přibývá obchodníků, kteří přechází s prodejem do on-line prostředí z kamenných obchodů. Především prodej potravin, drogistického zboží, drobné elektroniky či léků zaznamenaly nárůst v desítkách až stovkách procent,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Na druhou stranu byla výrazně zasažena oblast prodeje módy, která přitom například v Německu tvoří až třetinu obratů celého tamního e-trhu.“
Obecně se dá shrnout, že v zemích, jako je Německo, Rakousko či Švýcarsko, zaznamenalo přibližně 60 % internetových obchodů nárůst tržeb. 15 – 20 % zaznamenává prodeje na obvyklé úrovni. 20 až 25 % prodejců naopak zaznamenalo významný pokles a dostává se do existenčních problémů. „Z našeho průzkumu mezi kolegy z ostatních evropských asociací vyplynulo, že úspěch není v rámci e-commerce plošný. Zajímavé ovšem bude sledovat další vývoj. Ve Švýcarsku například prodej oblečení a obuvi zaznamenává opět růst, a to od momentu, kdy tamní vláda začala informovat o plánech na uvolňování opatření proti koronaviru,“ doplnil Jan Vetyška.
V některých státech EU obchodníci narážejí na limity logistiky a možností dopravců. V Německu či Nizozemí tak musí žádat spotřebitele o trpělivost, oproti obvyklému období dochází ke zpoždění doručování o jeden až dva dny. „V Česku se e-shopům ve spolupráci s dopravci daří v zásadě držet obvyklý standard. Samozřejmě, například doručování potravin bylo v první fázi náporu pro internetové obchody velkou výzvou, ale v současné době již probíhá v podstatě obvyklým způsobem jako před krizí, přestože objemy objednávek jsou stále o stovky procent vyšší“ uvádí Jan Vetyška. „Očekáváme, že zájem o on-line nákupy bude i nadále, a tak je logistika jedním z klíčových témat, které budou e-shopy dlouhodobě řešit.“
Koronavirová krize zapříčinila, že česká e-commerce stejně jako ta evropská zaznamenala nečekaný růst. Podle původních odhadů měl prodej e-shopů v ČR růst o přibližně 15 %, v současné chvíli se zdá, že se bude pohybovat okolo 20 % a atakovat tak hranici 190 miliard korun. „Internetové obchody v průběhu nouzového stavu uspěly a našly nové zákazníky. Zároveň krize přispěla k rychlejšímu vstupu řady dalších obchodníků do on-line prostředí, které i do budoucna pro ně bude sloužit jako další prodejní kanál. Za výjimečných podmínek by dokonce mohl meziroční růst české e-commerce být až o 10 procentních bodů vyšší, než jsme očekávali v lednu 2020.“
Důležitým tématem v rámci Evropy bude také další vývoj ve vztahu mezi tradičními kamennými obchody a e-commerce. V řadě zemí se provozovatelé internetových obchodů obávají nadměrného tlaku na vládní opatření a podporu ze strany řídících orgánů. „Věřím, že v České republice bude spíše pokračovat prolínání on-line a off-line trhů a ke konfliktům nedojde. Jako asociace zastupující internetové obchody ale sledujeme kroky vlády a byli bychom rádi, kdybychom se mohli vyhnout nepřiměřené nerovnosti v následujících obdobích,“ uzavřel Jan Vetyška.
Zdroj: apek.cz
Titul EY Podnikatel roku 2018 České republiky putuje do Břeclavi
Titul EY Podnikatel roku 2018 České republiky získali manželé a partneři v byznysu Radka Prokopová a František Fabičovic ze společnosti Alca plast, s.r.o.
Letošní ročník soutěže EY Podnikatel roku zaznamenal rekordní počet více než 100 přihlášených podnikatelů. Nejlepším EY podnikatelem roku České republiky se poprvé v historii soutěže stala manželská dvojice. Tři z pěti finalistů letošního celostátního titulu jsou cizinci úspěšně podnikající v České republice již několik desítek let. Všichni celorepublikoví finalisté, včetně vítězů, jsou rodinné firmy podnikající v oblasti výroby, jejichž produkty znají zákazníci po celém světě.
Držiteli prestižního ocenění EY Podnikatel roku 2018 České republiky se stali Radka Prokopová a František Fabičovic, manželé, partneři v byznysu a majitelé společnosti Alca plast, s.r.o. Trofej nejlepšího podnikatele a celorepublikového vítěze si převzali v úterý 5. března večer v pražském paláci Žofín z rukou Lubomíra Stokláska, předsedy poroty, EY Podnikatele roku 2017 České republiky a generálního ředitele společnosti AGROSTROJ Pelhřimov, a.s. a Magdaleny Souček, vedoucí partnerky společnosti EY, která soutěž v České republice organizuje již devatenáctým rokem. Zakladatelé a majitelé společnosti Alca plast budou Českou republiku reprezentovat na červnovém světovém finále v Monte Carlu. I v letošním roce bylo rozhodování hlavní poroty nesmírně napínavé. Hlavní porota po letech opět rozhodla o udělení speciální ceny, tentokrát za podnikatelskou inspiraci desetiletí, pro Gevorga Avetisjana, zakladatele a majitele společnosti MARLENKA international s.r.o. V letech 2013 a 2014 získal Gevorg Avetisjan titul krajského vítěze a nejlepšího EY Podnikatele roku Moravskoslezského kraje, v letošním roce je rovněž finalistou soutěže. Ocenění EY Technologického podnikatele roku 2018 získal Karel Mareček ze společnosti BD SENSORS s.r.o. EY Začínajícím podnikatelem roku 2018 se stal Petr Procházka, zakladatel společnosti Skinners Technologies s.r.o. Letos potřetí v historii soutěže byla udělena Cena České televize za podnikatelský přínos kultuře a umění. Jejím držitelem se stal Čestmír Vančura, spolumajitel a ředitel pro strategický rozvoj společnosti Kovárna VIVA a.s. Letošní klání o nejlepšího EY Společensky prospěšného podnikatele roku 2018 bylo rovněž velice vyrovnané a trofej získal Jakub Knězů, zakladatel a ředitel neziskové organizace Etincelle, o.s. Soutěž o nejlepší podnikatelský příběh 2018, pro který hlasovali čtenáři MF DNES a IDNES.cz, vyhrálo podnikatelské duo Jan Kokáš a Ondřej Koneš ze společnosti WORKOUT CLUB PARKS s.r.o. (Woclub).
„Cítíme hrdost, pokoru a moc si ocenění vážíme. Ocitli jsme se ve skvělé společnosti úžasných a inspirativních lidí, kteří nesou značku Czech made do světa. Vážíme si také toho, že existuje soutěž, která má ve všech zemích stejná kritéria, stará se o zviditelnění příběhů a motivuje budoucí podnikatele,“ sdělili své bezprostřední dojmy Radka Prokopová a František Fabičovic ze společnosti Alca plast, s.r.o., držitelé titulu EY Podnikatel roku 2018 České republiky.
Finalisty soutěže EY Podnikatel roku 2018 České republiky se kromě vítěze stali:
Gevorg Avetisjan, MARLENKA international s.r.o.
Sotirios Zavalianis, AKESO holding a.s.
Roberto, Piercristiano a Gian Battista Brazzale, Brazzale Moravia a.s.
Pavel Mohelník, FERRIT s. r. o.
Profil vítěze:
EY Podnikatel roku 2018 České republiky
EY Podnikatel roku 2018 Jihomoravského kraje
Radka Prokopová a František Fabičovic
Alca plast, s.r.o.
Když se František Fabičovic na počátku 90. let rozhodl podnikat, zvolil oblast sanitární techniky, ve které viděl velkou perspektivu. Téměř každý tehdy stavěl nebo rekonstruoval a kvalitní sanity byl nedostatek. Doma v Břeclavi v garáži začal provozovat velko a maloobchod a po pár letech se přesunul do větších prostor. Radka Prokopová tou dobou v Praze vedla úspěšnou eventovou agenturu. Než se s Františkem vzali, přestěhovala se za ním a svůj obor opustila. V Břeclavi spojili své síly a několikaleté zkušenosti z podnikání v rozdílných odvětvích, navázali na Františkovu původní firmu a v roce 1998 spolu založili Alca plast. V začátcích měli jen málo vlastních výrobků, dnes ve firmě probíhá kompletní vývoj i výroba a široké portfolio čítá téměř 600 sanitárních produktů. Zahrnuje mimo jiné různé typy sifonů, ventilů, vpustí, žlabů a dalších druhů odvodnění, armatury, splachovače nebo WC sedátka. Díky nejmodernějším technologiím a propracovanému designu se firma pyšní řadou mezinárodních ocenění, včetně prestižní Red Dot Award. Je lídrem na českém a slovenském trhu a úspěšně vyváží do více než 70 zemí světa.
S obratem přes 1,3 miliardy korun patří Alca plast mezi nejprestižnější zaměstnavatele v regionu a aktuálně zde pracuje téměř 500 lidí. Zaměstnancům firma poskytuje řadu zajímavých benefitů a samozřejmostí je kontinuální vzdělávání v oboru. Propracovaný systém zahrnuje i vlastní školicí středisko, kterým už prošly na 3,5 tisíce lidí, a to nejen z řad zaměstnanců. Firma také dlouhodobě úspěšně spolupracuje se středními a vysokými školami.
František s Radkou jsou patrioti a v rámci regionálního sponzoringu ročně rozdají nemalé částky. Přispívají na vozíky pro hendikepované a podporují lokální mládežnické fotbalové kluby a řadu kulturních projektů. Firma je partnerem Lednicko-Valtického hudebního festivalu a zaměřuje se i na drobné hudební a taneční soubory. František se také aktivně věnuje myslivosti a ochraně přírody. Již 20 let na Břeclavsku financuje a s láskou buduje oboru Obelisk, unikátní a ceněný krajinářský projekt, díky němuž se do okolní půdy navrátila ztracená voda a řada živočichů. Před pár lety s Radkou ve Valticích založili stejnojmenné vinařství, které si ve velké konkurenci brzy získalo jméno.
Manželé společně vychovávají dvě dnes již téměř dospělé děti. Nejen jim, ale i celému trhu by jako podnikatelský odkaz rádi předali to, že kvalita se vyplácí, a že když člověk opravdu chce, může dokázat téměř cokoliv.
Zdroj: podnikatelroku.cz
Za loňský rok vybral stát na mýtu od kamionů rekordních 10,8 miliardy
V roce 2018 zaplatily kamiony v Česku na mýtu rekordních 10,8 miliardy korun, což je meziročně o téměř čtyři procenta více. Vyplývá to ze statistik správce elektronického mýtného systému, společnosti Kapsch.
Loňský prosinec s mnoha svátky přinesl státu tradičně nejnižší částku, a to 730 milionů korun, což bylo meziročně o 2,6 procenta méně. Naopak nejsilnějším měsícem roku 2018 byl říjen, kdy se výnosy z mýta poprvé v historii přehouply přes miliardu korun. Druhým nejsilnějším měsícem byl listopad, kdy se vybralo více než 980 milionů korun, což byl zároveň druhý nejlepší výsledek v historii výběru mýta v Česku. Nejlepším dnem z pohledu mýta bylo úterý 25. září s 43 miliony korun.
Kamiony na zpoplatněné síti v uplynulém roce učinily 490 milionů mýtných transakcí, tedy jednotlivých pípnutí palubních jednotek pod mýtnými branami. Počet aktivních palubních jednotek k mýtným účtům ke konci roku končil na celkových 544.478 kusech. Loni se také opět zvyšoval podíl nákladních vozů spadajících do kategorie EURO VI, které mají ekologičtější motory, aktuálně jejich podíl přesahuje 63 procent.
Kapsch: Český systém mýtného je spolehlivý
Provozní náklady na fungování systémy loni podle Kapsche činily 1,5 miliardy korun, což je 14 procent z vybraného mýta. Do mýtných investic pak směřovalo 127 milionů korun.
„I loňské výsledky výběru mýta potvrzují, že český mýtný systém je a zůstává vysoce spolehlivý nástroj státu pro získávání finančních prostředků,“ řekl šéf Kapsche Karel Feix, který zároveň zkritizoval stát za rozhodnutí nepokračovat v příštích letech se současným mýtným systémem, stávající mikrovlnná technologie totiž bude na konci letošního roku nahrazena satelitním systémem.
Letošní rok je posledním, kdy bude provozovatelem mýtného systému rakouská firma Kapsch. Na konci roku ji nahradí konsorcium CzechToll/SkyToll, které za desetiletý provoz systému dostane 10,75 miliardy korun. Stávajících více než 1400 kilometrů dálnic a vybraných částí silnic první třídy, na kterých bylo dosud vybíráno mýto, se navíc rozšíří o dalších 900 kilometrů. Na nově zpoplatněných úsecích ovšem stát umožnil krajům a obcím zavést nulovou sazbu, o jejímž nasazení na jednotlivých úsecích rozhodnou samosprávy během letošního roku.
Zdroj: www.lidovky.cz
V Česku vznikne v roce 2018 nejvíce nových firem v historii.
Jen v říjnu v Česku přibylo 1691 společností a 2849 podnikatelů. Vyplývá to z analýzy společnosti CRIF. Podle jejího odhadu letos vznikne více než 32 tisíc nových společností, což bude o něco více než v roce 2017 a nejvíce v historii ČR. Počet nových podnikatelů se má přiblížit hranici 60 tisíc.
V říjnu vzniklo v ČR 2948 obchodních společností a bylo zapsáno 5767 fyzických osob podnikatelů. Zároveň zaniklo 1257 společností, nejvíce od začátku roku, a 2918 podnikatelských oprávnění pro fyzické osoby.
Počet nově vzniklých obchodních společností se proti minulému měsíci zvýšil o 707 a byl druhý nejvyšší v letošním roce. Počet zaniklých firem vzrostl o 221, byl nejvyšší v tomto roce. V říjnu tak v ČR přibylo o 486 společností více než v září.
"Počet nově vzniklých firem v letošním roce velmi pravděpodobně opět překoná hranici 32 tisíc. Poprvé se tak přitom stalo v roce 2017, kdy vzniklo dosud nejvíce obchodních společností v historii ČR, konkrétně 32 500. Letos by přitom jejich počet mohl být ještě o něco vyšší," uvedla analytička CRIF Věra Kameníčková
Počet nových podnikatelů se v říjnu proti září zvýšil o 603 na 5767. Počet začínajících podnikatelů tak byl druhý nejvyšší v tomto roce. Počet těch, kteří své podnikatelské oprávnění zrušili, meziměsíčně stoupl o 570 na 2918, stále však byl v porovnání s předešlými měsíci tohoto roku velmi nízký.
"V říjnu pokračoval trend posledních několika měsíců, během kterých se začal poměrně výrazně zvyšovat čistý přírůstek podnikatelů. V současnosti je velmi pravděpodobné, že poprvé od roku 2012 přibude v ČR více než 12 tisíc podnikatelů, upozornila Kameníčková. Počet nových podnikatelů by se měl letos pohybovat blízko hranice 60 tisíc.
V říjnu začalo v Česku podnikat téměř dvaapůlkrát více fyzických osob, než kolik jich se svým podnikáním skončilo, což je druhý nejvyšší poměr v tomto roce. Během prvních deseti měsíců připadalo na deset končících podnikatelů 14 nových. Nejrychleji rostl v tomto ohledu počet podnikatelů na Vysočině, nejméně naopak v Karlovarském kraji.
Karlovarský kraj je také jediným krajem, ve kterém dlouhodobě stagnuje počet firem. Na každých deset zaniklých společností tam připadlo právě deset nových. Nejrychleji v tomto ohledu přibývaly společnosti v Olomouckém kraji, kde za každých deset zaniklých firem vzniklo 46 nových. V Pardubickém kraji to bylo 39 společností a v Jihomoravském 34.
I když počet podnikatelů se letos zvyšoval rychleji než v předešlých letech, pokračoval trend postupné proměny jejich podnikání. Počet podnikatelů se snížil například v obchodě, ubytování a stravování či v dopravě a skladování. Naopak tomu bylo v informačních a komunikačních činnostech a v profesních, vědeckých a technických činnostech.
Počet obchodních společností v žádném z hlavních odvětví neklesal, nejpomaleji rostl v obchodě a v pronájmu nemovitostí. Nejrychleji se zvyšoval právě v profesních, vědeckých a technických činnostech a v informačních a komunikačních činnostech.
Osm tipů pro úspěšnou budoucnost
Přežije právě vaše firma nebo váš zaměstnavatel? To je otázka, kterou si v nejbližších letech bude muset položit téměř každý. Singularity University Czech Summit, který proběhl v Žofínském paláci v Praze, nabídl několik důležitých vodítek, díky nimž zjistíte, zda právě vaše firma přežije změny, kterými svět prochází.
Svět se mění a podnikání s ním. Odborník na inovace Ramez Naam, který několik let pracoval pro Microsoft, prohlásil, že přežijí jen ty firmy, které nejvíce inovují.
„Historie to jasně ukazuje. Před tisíci lety byla Čína největší a nejsilnější velmocí světa. Díky zámořským objevům a posléze průmyslové revoluci se však v západní společnosti rozjel vývoj natolik rychle a dynamicky, že na to Čína nedokázala zareagovat a na stovky let se dostala do vleku. Stačilo pár britských lodí, aby Čínu Britové do velké míry porobili,“ prohlásil Naam.
Osm kroků k úspěchu
Naam pak představil osm kroků, bez nichž by dnešní nejúspěšnější firmy nebyly tam, kde jsou, a neudávaly by světu směr, který samy chtějí.
1. Inovujte rychle a do extrému: zavádění inovací musí být prioritou a ideálně by se mělo dotknout všech složek podnikání (práce s lidmi, účetnictví, výroba…).
2. Experimentujte: hledání nových cest se vyplatí.
3. Zvykněte si na neúspěch: omyl patří k nejcennějším zkušenostem, pokud se z něj poučíte, úspěch a objevení správného řešení je zase o něco blíž.
4. Buďte draví: v současnosti platí, že největšího úspěchu dosáhnou ti, kteří se nebojí a snaží se překonávat stále větší výzvy.
5. Využívejte nejmodernějších technologií: technologie není cíl, ale nástroj pro vaše myšlenky. Co je UBER? Nejsou to auta, řidiči, mapy ani GPS navigace. UBER „jen“ dal všechny tyto existující fenomény dohromady a stal se jednou z nejspěšnějších firem historie.
6. Jeďte tam, kde puk bude, ne kde nyní je: tento citát prohlásil nejlepší hokejista dějin Wayne Gretzky a popsal tím svůj um. Přesně totéž dělají největší firmy (především Apple), které jsou se svým vývojem a produkty tam, kam většina světa teprve směřuje.
7. Nebojte se měnit byznys model: v posledních letech především Apple, Facebook nebo Microsoft neustále přetvářejí to, na čem ve skutečnosti vydělávají. Vzhledem k tomu, že se svět výrazně mění a že vznikají nové možnosti (a zanikají staré potřeby, jako je například fotografický film), musí si každá firma uvědomit okamžik, kdy o její produkt nebo službu již není zájem a je třeba se začít zamýšlet, co bude firma se svými schopnostmi a kapacitami vyrábět dál.
8. Neusněte na vavřínech: obecné pravidlo dostává v současnosti stále větší význam. Před 20 lety byl Microsoft jednou z největších firem světa a Apple byl ve srovnání s ním sotva desetinový. Dnes je Apple největší firmou světa a patří mezi dominanty na trzích s počítači, chytrými telefony, aplikacemi, chytrými hodinkami…
Zdroj: Dotyk.Deník.cz
Firmy nemůžou najít zaměstnance.
Kvůli rekordně nízké nezaměstnanosti si řada podniků stěžuje na to, že nemůže sehnat zaměstnance a volá po usnadnění zaměstnávání cizinců, například Ukrajinců. Česko má nejnižší nezaměstnanost ze zemí EU.
Nezaměstnanost v březnu klesla na 4,8 procenta z únorových 5,1 procenta. Bez práce bylo 356 112 lidí, nejméně od roku 2008. Volných pracovních míst přibylo 150 917, informoval v pondělí úřad práce.
„Mírný pokles podílu nezaměstnaných bude pokračovat i v následujících měsících. Svého dna by v letošním roce měl dosáhnout v červnu, a to na úrovni 4,3 procenta,” odhaduje ekonomka Komerční banky Jana Steckerová.
„Podíl nezaměstnaných se nachází na již velmi nízkých úrovních, což tlačí mzdy směrem nahoru. Ty by v letošním roce měly vzrůst o 4,6 procenta, v příštím roce pak o 4,4 procenta. Domácnostem by se tak i navzdory rostoucí inflaci mělo dařit,” dodává Jana Steckerová.
Zdroj:Novinky.cz
V Česku ubývá malých obchodů s potravinami.
V Česku je celkem 15 294 obchodů s potravinami a smíšeným zbožím, od roku 2013 jejich počet klesl o čtyři procenta.
Obchodů s prodejní plochou pod 50 metrů čtverečných, které pro celkový obrat nehrají významnou roli, jen za loňský rok ubylo o 350, z celkového počtu 6619, které eviduje společnost Nielsen. Každý třetí takový obchod je vlastněný obchodníky vietnamského původu. Celkem za posledních 20 let se v Česku zavřelo téměř šest tisíc malých prodejen a samoobsluh, což je třetina jejich původního počtu. Na letošní konferenci Sámoška to uvedl analytik Maroš Staruch ze společnosti Nielsen.
Supermarkety a hypermarkety dohromady představují 80 procent celkového obratu sítě obchodů s potravinami a obchodů se smíšeným zbožím. Jde o nejvyšší podíl v rámci střední Evropy.
Roste i počet on-line supermarketů, neboť stále více lidí si nákup nechává dovézt až domů. Loni Češi utratili podle odhadů v e-shopech s potravinami zhruba dvě miliardy korun. Letos by se obrat mohl zvýšit na čtyři miliardy korun. Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco. Dále například Rohlik.cz, Kolonial.cz, Kosik.cz, Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz či NakupteSi.cz. Na on-line trh se chystá vstoupit i diskontní řetězec Lidl.
Zdroj: E15
Je dostatek zubařů v Česku?
Jak to vypadá s počtem obyvatel města či okresu připadajících na jednoho zubního lékaře?
Množství pacientů na jednoho zubního lékaře narostlo o téměř 30 % na Praze-východ, o celých 36 % na Praze-západ a o více než 31 % na Rokycansku.
Jestliže v případě Rokycanska je zvýšení počtu pacientů na zubaře způsobeno především snížením počtu zubařů, tak na Praze východ a západ je to spíše na úkor stále populárnějšího stěhování lidí z metropole do jejího okolí.
Pod tisícovku lidí na jednoho zubního lékaře se dostanou v Plzni (788), Praze (871), Brně (768) a Hradci Králové. Naopak vůbec nejvíce potenciálních pacientů připadá na jednoho zubaře v okolí Prahy (Praha-západ 3200, Praha-východ 3015) a okresy Mělník (2740) a Nymburk (2340), dále pak na Prachaticku a Strakonicku, v okolí Plzně (Rokycany a Plzeň-sever) a Brna (Brno-venkov).
„Vysoké školy reagovaly na hrozící nedostatek zubních lékařů mírným zvýšením počtu studentů přijímaných ke studiu zubního lékařství a podle aktuálních prognóz by za cca pět let měla být situace skoro vyřešena. Skoro, protože jak jsem již výše zmínil, problém je nyní spíše v tom, že zubní lékaři nejsou po republice rozvrstveni rovnoměrně,” dodává MUDr. Pavel Chrz.
Zdroj: Česko v datech
Firmy se jménem vlastníka v názvu firmy jsou ziskovější.
Z analýzy poradenské společnosti Bisnode vyplývá, že firmy pojmenované podle příjmení vlastníka hospodaří lépe a jsou stabilnější. V názvu firmy používá své příjmení zhruba osm procent mužů a čtyři procenta žen společnosti s ručením omezeným nebo akciové společnosti.
Zajímavé je, že firmám pojmenovaným podle svých vlastníků se daří výrazně lépe než těm ostatním. Ziskovost firem s příjmením v názvu je v průměru o třetinu vyšší. Tento rozdíl je nejvýraznější u mladších vlastníků a s rostoucím věkem klesá. Rozdíl v ziskovosti je patrný napříč všemi obory.
Riziko úpadku, exekuce či platební neschopnosti je u nich o 19 procent nižší než u ostatních firem. Podle autorů analýzy zřejmě propůjčení vlastního příjmení do názvu firmy ukazuje „vážné úmysly“ vlastníka, který pak k jejímu řízení přistupuje odpovědněji.
Zdroj:Novinky.cz
Firmy stále lákají daňové ráje.
Počet českých společností, které mají vlastníka se sídlem v daňovém ráji, loni stoupl o 172 na celkem 13 419.
Populární jsou Seychely a Kypr. Majitelé z destinací považované za daňový ráj kontrolují 3,1 procent českých firem a do jejich základního kapitálu investovali téměř 417 miliard korun, uvedla poradenská společnost Bisnode.
"V souvislosti s enormním počtem nově vznikajících firem v České republice, podíl firem, často formálně, kontrolovaných z daňového ráje na tuzemské podnikatelské základně v posledních třech letech klesá," řekla analytička Bisnode Petra Štěpánová.
Počet českých společností s vlastníkem z daňového rájů
Země | 2015 | 2014 | Změna (%) | Změna (%) | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 |
2014-2015 | 2014-2015 | |||||||
Bahamy | 41 | 42 | -1 | -2,38 | 39 | 39 | 35 | 35 |
Belize | 194 | 161 | 33 | 20,5 | 145 | 118 | 94 | 83 |
Bermudské ostrovy | 5 | 5 | 0 | 0 | 7 | 7 | 5 | 5 |
Britské Pan. ostrovy | 433 | 452 | -19 | -4,2 | 453 | 455 | 438 | 422 |
Gibraltar | 72 | 75 | -3 | -4 | 74 | 74 | 66 | 66 |
Guernsey (Velká Británie) | 31 | 28 | 3 | 10,71 | 29 | 30 | 29 | 28 |
Hongkong | 97 | 102 | -5 | -4,9 | 91 | 80 | 69 | 59 |
Jersey (Velká Británie) | 43 | 43 | 0 | 0 | 56 | 57 | 59 | 59 |
Kajmanské ostrovy | 20 | 30 | -10 | -33,33 | 33 | 37 | 38 | 32 |
Kypr | 2 151 | 2 097 | 54 | 2,58 | 2 018 | 1 904 | 1 705 | 1 550 |
Lichtenštejnsko | 225 | 226 | -1 | -0,44 | 237 | 261 | 255 | 245 |
Lucembursko | 1 068 | 1120 | -52 | -4,64 | 1 144 | 1 173 | 1 192 | 1 254 |
Malta | 223 | 177 | 46 | 25,99 | 149 | 122 | 102 | 92 |
Monako | 61 | 72 | -11 | -15,28 | 60 | 51 | 54 | 64 |
Marshallovy ostrovy | 90 | 55 | 35 | 63,64 | 31 | 14 | 5 | 5 |
Nizozemské Antily | 17 | 15 | 2 | 13,33 | 15 | 16 | 15 | 14 |
Nizozemí | 4 194 | 4 208 | -14 | -0,33 | 4 368 | 4 443 | 4 501 | 4 519 |
Panama | 247 | 243 | 4 | 1,65 | 216 | 199 | 190 | 170 |
Ostrov Man | 39 | 40 | -1 | -2,5 | 33 | 35 | 34 | 35 |
Seychelská republika | 886 | 827 | 59 | 7,13 | 717 | 512 | 414 | 330 |
Spojené arabské emiráty | 292 | 270 | 22 | 8,15 | 255 | 225 | 214 | 184 |
Spojené státy americké | 2 990 | 2 959 | 31 | 1,05 | 2 939 | 2 903 | 2 750 | 2 635 |
Celkem | 13 419 | 13 247 | 172 | 1,3 | 13 109 | 12 676 | 12 196 | 11 818 |
Zdroj: Bisnode
Opravy u odborníka. / Reference od povolaných.
Asi každý z nás si přeje, aby v případě, kdy se nám něco pokazí, prováděl opravu někdo, kdo je zkušeným odborníkem na danou problematiku. K tomu abychom „nekupovali zajíce v pytli“ nám pomáhají reference. Pokud jsou takové reference od někoho, u koho jsou jeho výsledky úzce spjaty s kvalitou odvedené práce a jsou přesně měřitelné, potom jsou neoddiskutovatelné.
Co říká Vojtěch Štajf vicemistr Evropy v rally?
„Základem pro naše úspěšné putování po evropských tratích Mistrovství Evropy v rally (FIA ERC2) samozřejmě byla spolehlivost vozu, daná kvalitní domácí přípravou. O tu se stará tým obětavých mechaniků, mezi kterými je třeba jmenovat v první řadě Pavla Janouška (šéfmechanik závodního týmu SUBARU CZECH REALLY TEAM). Jeho pracovní nasazení je vyhlášené a je také dobře známo, že klade velké nároky i na další členy svého týmu.“
Takové hodnocení od vicemistra Evropy v rally v kategorii ERC 2 je zárukou, že pokud chcete opravit auto, bude u pana Pavla Janouška v těch nejlepších rukou.
Nové dálniční známky.
Od nového roku změní dálniční známky výrazně vzhled.
Informace z ministerstva dopravy říkají, že roční dálniční známka pro rok 2016, pro auta do 3,5 tuny bude mít tvar kruhu červené barvy, měsíční modrého čtverce a desetidenní žlutého trojúhelníku.
Jejich cena naštěstí zůstavá stejná. Tedy 1500,- Kč za roční kuón pro auta do 3,5 t, 440,- Kč za měsíční a 310,- Kč za desetidenní.
.
Reference, které režíruje skutečný režisér, nebo život?
Reference jsou pro každou firmu, ať už je jakékoliv velikosti, velmi důležité. Samozřejmě ty pozitivní. Pomáhají nám, jakožto zákazníkům, rozhodnout se v dnešní záplavě nabídek výrobků a služeb, kterou firmu zvolit, abychom byli spokojeni.
Škoda, že ty pozitivní zprávy se kolem nás šíří pomaleji a méně, než ty negativní. Nemyslím si, že by to bylo tím, že dobrých zpráv je méně, ale přece jen cizí neštěstí nebo neúspěch víc potěší.
Proto jsem rád, že zde můžu prezentovat jednu pozitivní zkušenost velmi zajímavého zákazníka s Optikou Radlická , díky kterému se reference dostaly až na prkna, co znamenají svět.
Tímto zákazníkem byl sám pan režisér Petr Odo Macháček z pražského Divadla Kámen . Vzhledem k tomu, jak je samotná pochvala (jestli to tak můžu nazvat) napsána, nebudu já psát nic a raději vám dám odkaz, na kterém si ji můžete slovo od slova sami přečíst zde .
Našim zákazníkům jsme ušetřili více jak 5 miliónů.
Za jediný měsíc, díky naší službě BEZPLATNÁ ANALÝZA energetických nákladů ušetřili naši zákazníci už více jak 5.280.000,- Kč.
Naše zkušenost je překvapující!
Většina živnostníků a firem se domnívala, že mají své náklady na energie pod kontrolou a že již nemohou mnoho ušetřit, respektive vůbec snížit své výdaje za energie.
Jsme rádi, že jsme jim mohli díky bezplatné analýze ukázat, že to možné je. V mnoha případech byla zjištění pro naše zákazníky až šokující, jak vysoké částky za energie platí naprosto zbytečně.
Pro nás bylo zase překvapující, že i přesto, že naše služba je zcela bezplatná a dokáže odhalit velké nedostatky, se našli zákazníci, kteří o tuto službu neprojevili zájem.
Zákaznické centrum
Kdomitoudělá.cz reference
Jak ušetřit za energie?
Trápí vás vysoké platby za elektřinu, plyn, či vodu?
Nevyznáte se ve spleti čísel na vašem vyúčtování za elektřinu, plyn, vodu?
Nechcete naletět obchodníkovi zastupujícímu tu, či onu energetickou společnost?
Máme pro vás řešení.
Nechte si udělat nezávislou komplexní analýzu energetických nákladů.
Díky našemu novému významnému partnerovi společnosti Terra Group Investment a.s.
pro naše klienty naprosto zdarma.
Více informací.
Trápí vás chronické bolesti?
Bolí vás záda, klouby, hlava, míváte deprese, máte málo energie, kardiovaskulární problémy, kožní problémy anebo jiné tzv. civilizační choroby? Nic nepomáhá vyřešit váš problém?
Existuje východisko.
O radu, jak řešit tyto problémy, jsme se obrátili na provozovatelku RIFE CENTRA , paní Jaroslavu Mörwickovou, jehož součástí je i naturopatická poradna.
Díky velkým a rychlým pokrokům lékařské vědy, která se vrací, k osvědčeným praktikám přírodní léčby vám můžu představit unikátní přírodní produkt Power Strips .
Jedná se o:
100% přírodní produkt pro podporu zdraví a úlevu od jakékoliv bolesti.
Patentovanou technologii bylin na základě minerálů a mořského fytoplanktonu.
Nemá žádné vedlejší účinky.
Veden v seznamu FDA , jakožto lék 1. třídy.
Základními složkami jsou:
- Korejský červený ženšen INSAM
- Mořský fytoplankton
- Iony stříbra
- Germanium
- + transdermální vlnové technologie (způsob aplikace účinné látky přes pokožku přímo do krve)
Tato unikátní kombinace maximalizuje účinek jednotlivých složek bylinné náplasti a umožňuje jednoduchost aplikace. Stačí nalepit.
Bylinná náplast Power Strips řeší problémy, kterými trpí milióny lidí na celém světě.
Chronické bolesti zad, kloubů, hlavy, ale také kardiovaskulární problémy, očistu těla od škodlivých látek, poruchy spánku, deprese, stres, nedostatek energie, problémy s potencí a také pomáhá při spalování tuků, řeší kožní problémy. Výčet problémů, které se dají řešit náplastí Power Strips je dlouhý a pro někoho až neuvěřitelný. Avšak neuvěřitelný jen do okamžiku, kdy si tuto bylinnou náplast sám vyzkouší. Jakožto bývalá vrcholová sportovkyně potýkající se po dlouhé a náročné kariéře se svými problémy, můžu bylinnou náplast Power Strips firmy FGXpress jednoznačně doporučit.
Kam s malými dětmi, když mají školky plno?
Potřebujete pro své dítě umístění do školky, ale školky hlásí: „Plno!“ Chcete si zkrátit mateřskou a vrátit do práce dříve a potřebujete někoho, kdo se vám postará o dítě ? Chcete být i s mateřskými povinnostmi aktivní? V posledních letech dosti častý problém. Řešení existuje.
Na toto téma jsme si povídali s jednou z členek rodinného centra 6OS pod názvem KOSTKA , které působí na Praze 6, paní Janou Pušovou.
Jejich Rodinné a komunitní centrum KOSTKA je plnohodnotnou náhradou za státní školku a co víc, nabízí aktivity, které v běžné školce nenajdete. Tady myslí nejen na děti, ale i na rodiče, proto také „rodinné a komunitní centrum“. „Vše v KOSTCE“.
Základem je školka KOSTIČKA s celodenním programem pro předškolní děti od 1 roku – 6 let se zaměřením na rozvoj psychomotoriky, sociálních kompetencí, hudební a výtvarné stránky. V tom napomáhají jednotlivé speciální programy:
- Výtvarka s Katkou
- Angličtina pro děti
- Tanečky pro děti
- Předškoláček
- Prográmky pro děti s rodiči
To vše 12 měsíců v roce již od 3.600,- Kč/měsíc
Centrum KOSTKA vytváří podmínky a možnosti pro osobní rozvoj matek na mateřské dovolené prostřednictvím nabídky kurzů, seminářů a podobných vzdělávacích aktivit paralelně se zajištěním programu a hlídání dětí.
Příklady programů pro maminky:
Cvičení – Jóga, H.E.A.T., Pilátes
Kurzy – Anglická konverzace
Jsou celoskleněné dveře v interiéru bezpečné?
Chystáte se vyrazit na běžky?
Revoluce v omlazení pleti.
Šperky pro alergiky.
5 směrů, kterými se vydat pro úspěšnou budoucnost v podnikání.
Počet podnikatelů a živnostníků rychle roste.
|
31.12.2010 |
31.12.2011 |
31.12.2012 |
31.12.2013 |
30.6.2014 |
počet podnikatelů celkem |
2,233.474 |
2,293.241 |
2,318.690 |
2,344.841 |
2,364.298 |
fyzické osoby |
1,908.925 |
1,950.323 |
1,957.218 |
1,965.757 |
1,972.167 |
právnické osoby |
324.549 |
342.918 |
361.472 |
379.084 |
392.131 |